DANONE ETKİ YOLCULUĞU

DANONE ETKİ YOLCULUĞU

Danone olarak her yediğimiz ve içtiğimizle, hayal ettiğimiz dünyadan yana seçim yapma şansına sahip olduğumuza inanıyoruz. İnsan sağlığı için sağlıklı bir gezegene ihtiyaç olduğu inancına dayanan “Tek Gezegen. Tek Sağlık” vizyonumuz ve sürdürülebilirlik yaklaşımımız “Danone Etki Yolculuğu” doğrultusunda, inovasyonlarımız ve yenilikçi ürün portföyümüzle, gezegenimizin sadece bugününe değil yarınına da yatırım yapıyoruz.

“Danone Etki Yolculuğu” 3 ana odak alanından oluşuyor:

 
 
 

1)            Çevreyi Korumak ve Yenilemek

 

Çevreyi korumak ve yenilemek için belirlediğimiz hedeflerin izinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz:

-       Küresel ısınmanın 1.5°C ile sınırlandırılması hedefi doğrultusunda sera gazı emisyonunu düşürmek ve metan emisyonunun azaltımına öncülük etmek

-       Yenileyici tarımın yaygınlaşmasına ön ayak olmak ve yenileyici süt çiftçiliği modeline liderlik etmek

-       Faaliyet gösterdiğimiz bölgelerdeki su havzalarını korumak ve iyileştirmek, tüm değer zincirinde su ayak izimizi azaltmak

-       Döngüsel ve düşük karbonlu ambalaj sistemine geçiş sağlamak ve kullanıldığı kadarını geri kazandırmak

-           Değer zinciri bütününde atığı ortadan kaldırmak

2)            Tüketiciler ve hastalar için gıda yoluyla sağlık ulaştırmaya yön vermek ve geliştirmek

Yenilikçi ürün portföyümüz ile; Sütlü ve Bitki Bazlı Ürünler, Su & İçecek, Uzman Beslenme kategorilerinde faaliyet gösteriyoruz. “Mümkün olan en fazla sayıda insana gıda yoluyla sağlık ulaştırma” misyonumuz doğrultusunda, yaşamın her evresinde tüketicilerimize dokunuyoruz. Bu anlayışa hizmet etmek üzere “Danone Etki Yolculuğu”nda aşağıdaki hedefler belirlendi:

-       Lezzetli içeriklerin sunulması

-       Sağlıklı seçimleri teşvik etmek

-       Sağlıklı bir yaşam için pozitif beslenme ve hidrasyon sağlanması

-       Beslenme ve hidrasyon alanında araştırma & geliştirme çalışmalarına yatırım yapmak

3)            Toplumları Geliştirmek ve Güçlendirmek 

Sürdürülebilirlik ile iş performansının birlikte var olması gerektiğine inanıyor, sürdürülebilirlik olmadan iş performansından bahsedemeyeceğimiz gibi, iş performansı olmadan ise sürdürülebilirliğin etkisinden söz edilemeyeceğini biliyoruz. Çalışma arkadaşlarımız, tüketicilerle kurduğumuz bağ, kaynağını yalnızca üretimle sınırlı kalmayan sorumluluk anlayışından alıyor. Bu anlamda belirlediğimiz hedefler:

-       Kapsayıcı, çeşitli ve benzersiz bir kültürü teşvik ederek ve pozitif etki yaratmak üzere Danonelilere imkan tanıyarak, Danone’yi iyilik için bir güç haline getirmek

-       Hızla değişen ekonomide gelişmek ve güçlenmek için toplumları geleceğin yetenek ve yetkinlikleriyle donanımlı hale getirmek

-       İnsan haklarını savunan ve toplumsal gelişimi gözeten, kapsayıcı ve zengin bir ekosistemi teşvik ederek sosyal mutabakatın destekçisi olmak

 

 
 

ANNE SÜTÜ MUADİLLERİNİN SORUMLU PAZARLANMASI TAAHÜDÜMÜZ

 
 

Danone olarak, Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) annelere yönelik yaptığı ilk altı ay sadece anne sütü, sonrasında da uygun tamamlayıcı beslenme ile beraber iki yaş ve ötesine kadar bebeğini emzirmesi çağrısını destekliyoruz.

 

ÇOCUKLARA YÖNELİK SORUMLU PAZARLAMA İLETİŞİMİ TAAHHÜDÜMÜZ

 
 

Danone olarak çocukların erken yaşlarda dengeli ve çeşitli beslenmesi ve aktif bir yaşam sürmeye başlamasının ileri yaşlarında bu sağlıklı alışkanlıkları devam ettirebilmeleri adına çok kritik olduğunu düşünüyoruz. Bu doğrultuda içme sütleri ve fermente süt ürünlerimizde 13 yaş altındaki çocuklara yapılacak pazarlama çalışmaları yalnızca yerel mevzuatlar ve Danone’un Global Besin Değerleri Taahhütü’ne uygun ürünler için yapılmaktadır.